Dlaczego potrzebne nam jest logo?

Logo to jeden z najważniejszych, najczęściej stosowanych i najtrudniejszych do zaprojektowania produktów grafiki użytkowej. Jest dla firmy tym, czym twarz dla człowieka – zapewnia jej rozpoznawalność.

Powinno być jedyne w swoim rodzaju, wyjątkowe, niepowtarzalne. Jeśli udaje się stworzyć logo, które dobrze oddaje charakter firmy, z którym właściciele i pracownicy się identyfikują i które po prostu lubią – możemy być prawie pewni, że na potencjalnych odbiorcach też zrobi dobre wrażenie i wywoła pozytywne emocje.

Jak zadbać o logo?

Tak jak twarz wygląda lepiej w konkretnych fryzurach, makijażu i kolorach, tak każde logo ma określone zasady prezentacji. Zasad tych musimy przestrzegać niezależnie od sposobu i miejsca eksponowania logo. Właśnie w tym celu tworzy się tzw. księgę znaku. Zawiera ona sprecyzowane informacje na temat:
– budowy znaku
– wariantów kolorystycznych
– obszarów ochronnych
– minimalnych wielkości znaku
– używanych krojów pisma
– dozwolonych i zabronionych modyfikacji znaku

Wzorowo zaprojektowane logo powinno być rozpoznawalne niezależnie od wersji kolorystycznej, świetnie wyglądać w dużym i małym formacie, dobrze się prezentować zarówno w wariancie poziomym, jak i pionowym. Idealnie jest, jeśli sam sygnet wystarczy do rozpoznania marki, jednak nie każde logo go zawiera (o budowie znaku przeczytacie w jednym z kolejnych postów).

Logo to początek budowania wizerunku

Logo jest punktem wyjścia do stworzenia systemu identyfikacji wizualnej. Taki system pomaga rozpoznać materiały firmowe, nawet jeśli logo jest niewidoczne. Określa metody spójnego i konsekwentnego prezentowania wszelkich materiałów promocyjnych tak, aby były jednoznacznie kojarzone z daną marką.
Zawiera informacje dotyczące m.in.:
– wzorów reklam prasowych, internetowych i wizytówek
– wyglądu produktów i opakowań
– elementów wystroju wnętrz
– ubioru pracowników
– a nawet dźwięków czy zapachów wykorzystywanych przez firmę

Spójność wszystkich tych elementów jest gwarancją zbudowania unikatowego i wyrazistego wizerunku, co przekłada się na rozpoznawalność firmy.

Ponieważ kolor w logo ma istotne znaczenie, zapraszamy do lektury postów o korzystaniu z koloru.
Jak rozmawiać o kolorach? – czytaj tutaj
Jak łączyć kolory? – czytaj tutaj
Jaka jest różnica między CMYK a RGB? – czytaj tutaj

Masz więcej pytań? Napisz do nas.